Nyheter

Coop omprofilerer Smart Club

Coop har besluttet å omprofilere Smart Club-varehusene på Alnabru og Slependen til Coop-profilerte butikker.

Publisert Sist oppdatert

Smart Club Slependen vil i løpet av høsten bli omprofilert til Coop Extra, mens Smart Club Alnabru vil bli omprofilert til Coop Obs Hypermarked og Coop Obs Bygg.

– Det er helt tydelig at vi har truffet riktig i markedet med Coop Extra. Konseptet består av lave priser og et stort utvalg av ferskvarer og frukt og grønt, samt et utvalg av faghandelsvarer i kategorier som sport og fritid, hus og hjem, leker, tekstiler og underholdning. Kundene setter virkelig pris på Coop Extra, og med omprofileringen på Slependen vil enda flere kunder og medlemmer få mulighet til å bli kjent med «billigbutikken med supermarkedsutvalg», sier kjededirektør Tore Tjomsland i Coop Norge Handel i en pressemelding.

Målet er at omprofileringene skal være gjennomført før julehandelen tar til.

– Ved å omprofilere varehuset på Alnabru til Coop Obs vil vi tydeliggjøre Coop i Oslo og styrke Coops stilling i den sterke konkurransen vi lever i hver dag, sier Robert Leine, adm. direktør i Smart Club.

Når det gjelder det tredje Smart Club-varehuset, Smart Club Råde, er det ennå ikke tatt noen beslutninger. Dette vil skje i løpet av sommeren.

Powered by Labrador CMS