Nyheter

Mer norsk i Lidl

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

- Vi må ta selvkritikk for at vi ikke jobbet hardere fra dag én med å ta inn norske merkevarer, sier regiondirektør Andreas Mikalsen i Lidl Norge til Økonomisk Rapport. Nå vil selskapet foreta en helomvending for å tiltrekke seg nye kunder, blant annet ved å fylle hyllene med norske og internasjonalt kjente merker. I fjor fjoråret økte antallet norske merker i Lidl med mellom 500-600, og flere skal det bli.

Lidl utsetter for øvrig byggingen av et varelager på Os og den planlagte butikken i næringsparken på Bentsrud. Selskapet bekrefter overfor ulike medier at begge prosjektene skal gjennomføres, men kan ikke opplyse om når.

Powered by Labrador CMS