Nyheter

Tre ganger budsjett

Gårdsmjølk ble lansert i februar, og responsen har ifølge markedssjef Gunhild Sun Bellsli i Rørosmeieriet vært over all forventning.

Publisert Sist oppdatert

– Det har gått litt ned nå, men det er som forventet for en nyhet. Vi har opplevd et enormt engasjement på telefon, epost og i sosiale medier, sier hun. 100 butikker bare i Oslo-området har tatt kontakt for å få tak i produktet.

Gårdsmjølk er ikke er homogenisert, som all annen melk i salg i Norge. Det gjør at melkefettet danner et fløtelag på toppen av melka og gir en fyldig, rund og søt smaksopplevelse. Melka kommer utelukkende fra økologiske gårder i Røros-traktene. Ifølge meieribestyrer Trond V. Lund var det å lansere ikke-homgenisert melk egentlig et stunt myntet på lokalmarkedet som de ikke hadde så store salgsforventninger til. Der tok han feil.

– Uten å si konkrete tall, så ligger vi på tre ganger budsjett, sier Gunhild Sun Bellsli. Nå har de startet innsalget mot nye butikker utenfor Oslo-området.

Powered by Labrador CMS