Streiken ble kortvarig, men ølsalget rakk å ha størst vekst i løpet av de få konfliktdagene. Foto: NTB

Nyheter

Coop: – Ølsalget økte mest under streiken

Selv om storstreiken ble kortere enn antatt, har kundene blitt påvirket av frykten for varemangel. Hamstringseffekten varte likevel ikke lenge.

Publisert Sist oppdatert

– Mandag var det tilløp av hamstring på morgenen, men hamstringseffekten gikk heldigvis raskt over, og kundene lyttet til oppfordringen om å handle som normalt. Det har gjort at vi fortsatt har varer i butikk og på lager, så de som gleder seg til en kald pils i solveggen til helgen, har bra utvalg å velge mellom.

Det sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge til NTB.

Øl, øl, øl...

Han sier videre at øl er den varen som har hatt størst vekst.

– På enkelte dager har vi hatt fem ganger så høy omsetning som normalt. Drikkevarer har også stor vekst, mens salget av snacks har vært tilnærmet normalt.

Tirsdag åpnet Kiwi for at butikkene selv kan velge å begrense antallet bokser med øl og flasker brus som kundene kan kjøpe.

– Butikkene kan sette en maksbegrensning på tre flerpakninger per kunde. Det er opp til butikksjefene selv om de ønsker å gjøre dette, men de kan gjøre det ved behov, sa kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin til NTB.

Powered by Labrador CMS