Leverandørnytt

Endrer kaffeemballasjen

Nestlé tar grep for å gjøre Nescafé Gull-emballasjen mer bærekraftig.

Publisert Sist oppdatert

– Vi kommer nå med Nescafé Gull i en refill-pakke av monomateriale – det vil si at den er laget av kun én type plast, opplyser markedssjef sier Anna Lindqvist for Nescafé i Norden i en pressemelding.

– Emballasjen er med dét designet for resirkulering, og kan sorteres som plast. Vi vil fremover gjennomføre denne endringen for hele Nescafé-porteføljen, som en del av Nestlés ambisjon om å kun benytte resirkulerbar eller gjenbrukbar emballasje innen 2025, fortsetter Lindqvist

De tradisjonelle Nescafé Gull-glassene er allerede resirkulerbare; glassene sorteres som glass, og plastlokket som plast. Ved nå å kutte ut aluminiumfilmen på innsiden på refill-pakken, vil den nye forpakningen veie 20 prosent mindre enn posen som byttes ut. Her i Norge vil tilsvare en reduksjon på fire tonn emballasje, målt i 2020-volumer.

Den nye refill-forpakningen rulles ut i norske dagligvarebutikker nå i februar.

Nestlé Norge teller cirka 240 ansatte og omsetter for 1,4 milliarder kroner (2018).

Powered by Labrador CMS