kjededirektøren for Coop Prix, Coop Marked og Matkroken, Ingjerd Vestengen var til stede under omprofileringen til Coop-butikken Bestum i Vækerøveien 24. Foto: Espen Solli

Kjedenytt

Fra Matkroken til Coop Prix for første gang

På tirsdag ble den aller første Matkroken-butikken omprofilert til Coop Prix. Det var Matkroken Bestum i Vækerøveien 24 som skiftet til ny, gul drakt.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er den aller første av tre planlagte omprofileringer fra Matkroken til Coop Prix: Matkroken Lillestrøm og Matkroken Risør har begge åpningsdato som Coop Prix 4. mai. Tidligere har det kun vært Coop Marked som har blitt omprofilert til Coop Prix, sier kommunikasjonsrådgiver Silje Verlo Alisøy i Coop.

Coop kan vise til økt vekst i alle Coop Prix-butikkene som har blitt omprofilert fra Coop Marked eller fått en oppgradering.

– I 2020 er det gjennomført ni omprofileringer fra Coop Marked og seks oppgraderinger. Tallene viser at omsetningen i de omprofilerte butikkene hittil i år er opp 12 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, mens de oppgraderte Coop Prix-butikkene har en omsetningsvekst på 6 prosent, sier Verlo Alisøy.

Også kundetrafikken har økt betraktelig i de Coop Prix-butikkene som har blitt omprofilert i år.

– Hele 15 prosent opp! Så vi ser tydelig at kundene er fornøyde med de nye Coop Prix-butikkene. Det er vi veldig glade for. Coop Prix satses på i Coop.

På grunn av koronaviruset legges det ikke opp til en stor åpningsfest slik Coop normalt sett hadde gjort, men kjededirektøren for Coop Prix, Coop Marked og Matkroken, Ingjerd Vestengen, samt regionsdirektør Jan Graarud, var til stede under butikkåpningen.

Powered by Labrador CMS