Kiwi kutter prisene på over 200 varer med 20 prosent. – Nå er det mange som har mindre å rutte med, og mange utgifter, så da mener vi lavpriskjedene har et ansvar for å gjøre maten billigere, sier Nora Mile Helgesen i Kiwi. Foto: Kiwi

Kjedenytt

Kiwi kutter prisene på over 200 nye varer

Nok en gang velger Kiwi å kutte prisene på over 200 varer med 20 prosent. Nå ønsker Kiwi å gjøre sommerferien billigere.

Publisert Sist oppdatert
Temperaturen i priskonkurransen stiger i takt med sommervarmen. Extra var på morgenen i full gang med å kutte prisene.

– Det blir hjemmesommer på de fleste av oss i år, og vi i Kiwi ønsker å gjøre sommerferien billigere. Derfor setter vi ned prisene på alt fra solkrem og barberprodukter til mineralvann og burgere, for å nevne noe. Det blir også en del hverdagsvarer som får nedsatt pris. Det er over 200 nye varer som vi kutter prisene med 20 prosent eller mer, sier kommunikasjonsrådgiver Nora Mile Helgesen i Kiwi til Dagligvarehandelen.

Nettavisen omtalte saken først.

Priskutt til 1. august

17. april satte Kiwi ned prisene på over 200 varer med 20 prosent. Dette tilbudet varte fram til mandag 15. juni. Det forrige priskuttet kostet lavpriskjeden over 200 millioner kroner. Dette priskuttet skal vare fram til 1. august, og denne ganger er det flere varer enn sist som er med.

– Nå er det mange som har mindre å rutte med, og mange utgifter, så da mener vi lavpriskjedene har et ansvar for å gjøre maten billigere. Det er en del av vår kultur å finne nye tiltak for å gjøre handleturen billigere, sier Helgesen.

Se oversikt over alle varene her.

Extra kutter prisene

Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop.

– Da vi ble klar over kampanjen til konkurrenten, startet vi umiddelbart arbeidet med å justere priser. De har selvfølgelig satt ned prisen på en del av sine billigste egne varer som ingen har, men Extra har det største utvalget av lavpriskjedene i Norge og vi skal lett klare å finne alternative produkter å kutte, slik at kundene våre skal få like billig sommermat hos oss, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop til Dagligvarehandelen.

Extra tok nylig sitt største priskutt noensinne, og kjeden ønsker å være med å gi kundene mye sommer for pengene.

– I tillegg til at vi nå på morgenen fortløpende justerer prisene våre for å være minst like billige som konkurrentene, har vi denne uken en rekke tilbud som er perfekte i sommervarmen, sier Kristiansen.

Powered by Labrador CMS