Alle de engasjerte vinnerne i NM i frukt og grønt samlet på et brett.
Alle de engasjerte vinnerne i NM i frukt og grønt samlet på et brett.

NM i frukt og grønt: Kiwi beste kjede

Vinnerne i NM i frukt og grønt dagligvare er kåret: Kiwi er beste «5 om dagen»-kjede.

Publisert Sist oppdatert

–NM i frukt og grønt dagligvare er en godt etablertkonkurranse som har motivert og engasjert både kjeder, butikker og frukt- oggrøntansvarlige til mersalg av frukt og grønt i en årrekke. Konkurransenarrangeres nå for 17. året på rad, opplyser Iselin Bogstrand Sagen,prosjektleder for konkurransen som arrangeres av Opplysningskontoret for fruktog grønnsaker (OFG).

Vinnerne ble presentert under OFGs fagdag torsdag 24.oktober i Bjørvika ble premieutdelingen for NM i frukt og grønt dagligvareavholdt.

Her er årets vinnere

Beste 5 om dagen-butikk over 1000 kvm

  • 1. plass: Extra Langhus
  • 2. plass: Coop Obs Tromsø
  • 3. plass: Coop Mega Sjølyst

Beste 5 om dagen-butikk under 1000 kvm

  • 1. plass: Joker Vats
  • 2. plass: Matkroken Lierne
  • 3. plass: Coop Prix Reine

De andre prisene

  • Beste 5 om dagen-butikk, årets nykommer: Rema 1000 Veitvet
  • Beste 5 om dagen-kjede: Kiwi

– Frukt og grønt er vår aller viktigste varegruppe, og deførste kundene møter i butikkene våre. Vi er stolte av å være kjeden som selgermest frukt og grønt i Norge og har den beste bonusavtalen med Kiwi Pluss. Denaller viktigste jobben er det våre 710 butikker som gjør, og det er våre 14.500medarbeidere som skal ha æren for dette. Prisen inspirerer oss til å fortsettedet viktige arbeidet for å gjøre det lettere for kundene å velge sunt, sierkommunikasjonsdirektør Kristine Arvin i Kiwi i en pressemelding.

  • Beste 5 om dagen-nettbutikk: Meny
  • Beste kjede på bruk av Nyt Norge: Spar/Eurospar
  • Beste 5 om dagen-ambassadør: Patrik Karlsson fra Coop PrixBestum
  • Beste 5 om dagen-ambassadør, publikumsprisen: MargarethBoknaberg fra Meny Aksdal

Ambassadøren imponerte

Erik Fagerlid stilte som juryformann for ambassadørprisen oghar sammen med Guttorm Rebnes (dir. OFG) og Bendik Solum Whist (bransjedirektørfor dagligvare, Virke) latt seg imponere av ambassadørpris-vinneren PatrikKarlsson fra Coop Prix Bestum.

– Finaleheatet som ble intervjuet av juryen, var spesieltsterkt denne gangen. Juryen var allikevel ikke i tvil – og var enstemmig om atPatrik Karlsson måtte bli årets vinner. Juryen ble spesielt imponert over hansforståelse for lokalmarkedets behov, for hans primærkunder i Bestumområdet,forteller Erik Fagerlid og fortsetter:

– Patrik har et helt unikt engasjement for frukt og grønt.Han tilbyr smaksprøver, han gir opplæring i bruk av ulike produkter og hantenker matsvinn med raskt å redusere prisen om for eksempel eplet har fått enliten skade.

Beste 5 om dagen-ambassadør, publikumsprisen: Margareth Boknaberg fra Meny Aksdal
Beste 5 om dagen-ambassadør, publikumsprisen: Margareth Boknaberg fra Meny Aksdal
Beste 5 om dagen-ambassadør: Patrik Karlsson fra Coop Prix Bestum
Beste 5 om dagen-ambassadør: Patrik Karlsson fra Coop Prix Bestum
Powered by Labrador CMS