Kiwi droppet prishoppet 1. februar. Det førte til 600.000 flere kunder enn normalt i uke 5. Foto: Erik Johansen / NTB

Nyheter

Kiwi opplever tidenes kundevekst

Etter at Kiwi lot være å øke prisene i februar, hadde butikkjeden 600.000 flere kunder den første uken etter månedsskiftet.

Publisert Sist oppdatert

­– I uke fem hadde vi 600.000 flere kunder enn normalt. Det tyder på at det er mange som har skiftet butikk til Kiwi, skriver kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin til VG.

Totalt for den uken er tallet 4,3 millioner kunder.

Konkurrentene fulgte etter

To ganger i året – 1. februar og 1. juli – justeres prisene fra leverandørene til dagligvarekjedene. Mens konkurrentene skrudde opp prisene, droppet Kiwi å gjøre det samme. Da ble prisene hos konkurrentene satt tilbake til januar-nivå.

Markedsandelen til Kiwi i januar økte med ett prosentpoeng fra samme måned året før. De har nå en markedsandel på 23,6 prosent.

Powered by Labrador CMS