Kristian Fjeld har vært butikksjef i Kiwi i over 15 år, og blir butikksjef i den første Billy-butikken på Sartor Storsenter. Foto: Emil Breistein, Bergensavisen

Nyheter

Billy vil være billigst

Billy-kjeden skal kapre kunder med langtidsholdbare produkter, og sikter mot 50 butikker.

Publisert Sist oppdatert

– Vi er klare på at vi ikke skal sammenligne oss med dagligvarehandelen. Billy-konseptet ligger et sted mellom Europris og Normal, sier daglig leder Frode Waage.

Det er Gründerbedriften Askeladden som står bak Billy-konseptet. Her har Waage blant annet med seg Kristian Fjeld, som har 15 års erfaring som butikksjef i Kiwi.

Billy skal adskille seg fra dagligvarebutikkene ved å selge store pakninger med langtidsholdbare produkter, innenfor et sortiment på 1000 varelinjer. Her skal man finne produktkategorier som tørrvarer, frysevarer, kjølevarer og personlig pleie.

Den første Billy-butikken åpner på Sartor Storsenter utenfor Bergen i løpet av høsten.

– Neste år regner vi med å åpne to til fire butikker, sier Waage.

På litt sikt er ambisjonen 50 Billy-butikker rundt om i Sør-Norge. Stedene er allerede blinket ut på kartet. Ekspansjonen vil først skje på Vestlandet før kursen settes mot Trondheim, og siden hen mot Oslo.

Les mer om Billy-kjeden i ukens utgave av Dagligvarehandelen!

Powered by Labrador CMS