Bilde fra Rema 1000 i Frederiksberg i Danmark. Foto: Reitan Retail

Nyheter

Rema 1000 anerkjent som Danmarks mest bærekraftige merkevare

For andre år på rad har danske forbrukere kåret Rema 1000 til den mest bærekraftige merkevaren i Danmark.

Publisert Sist oppdatert

Mens Rema 1000 beholder førsteplassen som Danmarks mest bærekraftige merkevare, klatrer Lego til andreplass og Thise Mejeri tar tredjeplassen. Dette fremgår av årets utgave av Sustainable Brand Index, som tar temperaturen på hvor bærekraftig forbrukere oppfatter forskjellige merkevarer.

Se fullstendig liste over de ulike merkevarenes plassering i Sustainable Brand Index.

– At Rema 1000 igjen tar førsteplassen, viser at de har gjort et varig inntrykk på danske forbrukere når det gjelder bærekraft. Det er den lokale forankringen som er høyt verdsatt, men også at de oppfattes som et merke som jobber hardt mot matsvinn, sier Erik Elvingsson Hedén, grunnlegger av Sustainable Brand Index i en pressemelding.

I Rema 1000 mener de at kilden til suksess ligger i noen av de mange initiativene de har lansert nylig. Det siste året har Rema 1000 i Danmark blant annet

  • sluttet å selge varer som er fraktet med fly
  • etablert Danmarks største takbaserte solcelle-system på lageret sitt
  • inngått et stort samarbeid med Dyrs Beskyttelse for å forbedre dyrevelferden betydelig på flere områder
  • startet utfasing av hurtigvoksende kyllinger

– Vi vil gjerne si tusen takk til våre kunder for prisen og for å støtte oss og engasjere oss i initiativene vi lanserer. Kunden er vår øverste sjef og grunnen til at vi er her. I tillegg er det fantastisk å se hvordan Rema-kjøpmenn utgjør en stor forskjell i sine lokalområder, sier kommunikasjonssjef Jonas Schrøder i Rema 1000 Danmark.

Powered by Labrador CMS