Leverandørnytt

Toro vil lære folk å bruke opp restene

9 av 10 nordmenn vil kaste mindre mat. Nå lanserer Toro en nettside som skal gjøre det enklere å bruke opp kjøleskapsrestene.

Publisert Sist oppdatert

Du har kanskje sett kampanjen på TV, utendørsreklame, digitale medier og i butikk. Toro Redd Restene har som mål å hjelpe forbrukere å kaste mindre mat. På en ny nettløsning kan forbrukerne finne enkle tips i form av korte videoer (life hacks) om hvordan de kan bruke opp restene i kjøleskapet.

Bakgrunnen at nordmenn i gjennomsnitt kaster 43 kilo mat hjemme hvert år.

– Det kastes alt for mye mat, og vi vil gjøre det lettere å redde restene, sier Karen Skøien, merkevaresjef i Toro.

En viktig årsak til at mat kastes i hjemmet, er at mat glemmes i kjøleskapet og at vi ikke er flinke nok til å utnytte restene.

– Vi tror at folk kan få til noe med det de har hjemme. Ofte inneholder oppskrifter lange lister med ingredienser man kanskje ikke har. Vi tror på et enklere format med enkle oppskrifter. Som for eksempel å ta potetrestene og ha det på pizzaen, sier Christian Seberg, digital kommunikasjonssjef i Toro.

Nettstedet er laget slik at du enten kan scrolle deg gjennom alt som finnes der, eller skrive inn hvilke rester du har, og så få tilpassede tips, forklarer han.

Ved lansering var det 30 restehacks, altså små videoer med tips, og rundt 40 ingredienser man kunne søke opp.

– Dette er bare en start. Redd Restene er en langsiktig satsing og vi vil fylle på etter hvert. Vi ønsker å være et «go to»-sted for alle som vil bruke opp rester, slår Seberg fast.

Redd Restene finner du på nettsidene til Toro. I tillegg til å promotere dette på en rekke digitale flater, vil det også være kampanjemateriell i butikk. Toro har også satt QR-kode på 10 av sine bestselgere som viser vei til resteredderen.

­

Powered by Labrador CMS